Cura de slabire dupa sarbatori

Sarbatorile de iarna au trecut, lasandu-ne pe langa amintiri placute si cateva kilograme in plus. Stiati ca potrivit statisticilor, mancam pana la 5000 de calorii pe zi in timpul sarbatorilor, care, desigur, depasesc in mod semnificativ rata zilnica de care organismul nostru are nevoie. Din pacate, sfatul specialistilor  de a nu manca prea mult si de a nu abuza de alimente daunatoare si de alcool sunt trecute cu vederea de multi dintre noi.

Daca dorim sa scapam de kilogramele in plus, ar fi recomandat sa incepem cu o cura de detoxifiere, prin care sa eliminam treptat grasimile, zaharurile, alcoolul. Cura de detoxifiere poate fi sustinuta si de diverse plante, ca de exemplu Silimarina, care este cunoscuta ca si un compus natural ce sprijina functionarea adecvata a ficatului, fiind un puternic detoxifiant, de asemenea este indicata in cura de slabire. Silimarina este eficienta in inversarea efectelor nocive ale alcoolului, medicamentelor, grasimilor sau poluarii.

Atunci cand incepem o cura de slabire este important  sa nu uitam ca o dieta  echilibrata este mai importanta in timpul iernii, mai mult decat oricand, si de aceea specialistii nu recomanda in aceasta perioada curele de slabire drastice.

Mai jos regasiti cateva sfaturi care sa va ajute in cura de slabire de dupa sarbatori:

  1. Nu pastrati mancarea. După sarbatori, scapati de toate felurile de mancaruri. Daca doriti sa pierdeti in greutate, trebuie sa scapati de ispita. Inlocuiti prajiturile cu fructe.
  2. Gandeste pozitiv. Expertii observa ca stima de sine scazuta este o cauza majora de supraalimentare. Focusati-va atentia pe punctele forte decat pe cele slabe. Cumparati haine care se potrivesc cu greutatea actuala.
  3. Setati-va un obiectiv de 10% pentru a pierde kilogramele in plus.Persoanele care incep prin a se concentra pe obtinerea a doar 10% din obiectivul lor de reducere a greutatii, pe termen lung pot avea o mai buna sansa de reusita. Pierderea primelor kilograme ofera cele mai mari castiguri pentru sanatate.
  4. Numara pana la 10. Studiile sugereaza ca pofta dureaza doar aproximativ 10 minute. Deci, inainte de a da fuga la frigider sau la sertarul de dulciuri, setati temporizatorul dvs. mental pentru o perioada de 10 minute. Incercati ca in aceste minute sa va ganditi la altceva, sa va gasiti o ocupatie care va place si sa iesiti din bucatarie.
  5. Faceti rezolutii saptamanale. Nu incercati sa va refaceti stilul alimentar peste noapte. Daca faceti prea multe modificari simultan, este posibil sa fiti frustrati si sa renuntati mult mai rapid. In schimb, optati sa faceti o schimbare in dieta alimentara saptamanal.
  6. Mancati mai des si putin. Cand luati cina in oras, aveti grija sa mancati doar o treime din farfurie, iar restul sa luati la pachet pentru a doua zi. Incercati sa faceti acest lucru si acasa si veti observa ca aceasta tactica simpla va reduce numarul de calorii. Persoanele care si-au pastrat greutatea mai mult, tind sa manance in medie de cinci ori pe zi. Mesele frecvente va limiteaza pofta de mancare, stimuleaza energia, imbunatateste starea de spirit si chiar accelereaza metabolismul, deoarece prin procesul de digestie ardem calorii.
  7. Adaugati mai multa proteina in alimentatia zilnica decat carbohidrati sau grasimi. Studiile arata ca persoanele care au mancat un mic dejun sau un pranz bogat in proteine, au mancat mai putin la urmatoarea masa. Proteinele necesita, de asemenea, mai multe calorii pentru digerare. Folositi surse de proteine cu continut scazut de grasimi, cum ar fi iaurtul cu continut scazut de grasimi, branza de vaci, pieptul de pui sau de curcan.

Pentru o cura de slabire sanatoasa puteti adauga in alimentatia zilnica, pe langa o dieta echilibrata, suplimentele alimentare pe baza de extract standardizat de spirulina.

Spirulina este considerata regina suplimentelor dietetice pentru ca reprezinta o mare sursa de substante nutritive:

  • 10 vitamine (includem pe aceasta lista si vitaminele B, C sau E)
  • 8 minerale
  • 18 aminoacizi
  • acizi grasi (cum ar fi Omega 3)
  • beta-caroten – cu proprietati antioxidante

Mai mult decat atat, aceasta ofera organismului proteine esentiale, avand avantajul ca acestea sunt mult mai usor de digerat si de absorbit fata de cele din carne sau legume. Un gram poate sa echivaleze, din punct de vedere nutritiv, cu o masa echilibrata si sanatoasa. Contine numai 5% grasimi si doar 0,8% colesterol, iar, din moment ce reduce senzatia de foame, este recomandata ca supliment alimentar in curele de slabire.