5 motive pentru care esti obosit tot timpul

obosit

Cand suntem obositi, avem tendinta sa dam vina pe lipsa de somn, insa exista cazuri in care starea de oboseala ascunde nu numai ore insuficiente de odihna, dar si alti factori declansatori care ar putea fi evitati sau tratati.

Farm. Dr. Anca Pop iti arata cele mai frecvente motive din cauza carora te simti obosit tot timpul:

1. Bei prea putina apa

Deshidratarea face ca activitatea enzimatica sa incetineasca. Organismul nostru este compus din 70% apa. Atunci cand volumul de sange din organism este mic, creierul nu mai primeste suficient oxigen (hipoxie) si astfel apare oboseala si somnolenta.

Apa ajuta la:

  • transportul oxigenului, nutrientilor si altor elemente din sange;
  • eliminarea toxinelor cu ajutorul rinichilor;
  • transmiterea impulsurilor nervoase;
  • protejarea organele vitale.

Asigura-te ca bei cel putin 8 pahare mari de apa (1,5 L) in fiecare zi, ca sa iti asiguri aportul necesar de apa. Atentie! Aportul de lichide se refera strict la cantitatea de apa, nu la sucuri, cafea, ceai sau supe (inca 0,5 L). Cu toate acestea, sucurile proaspat stoarse din fructe, preponderent citrice, asigura organismului vitamine pentru oboseala, precum cele din grupul B si C.

2. Sari peste micul dejun

Considerat cea mai importanta masa a zilei, micul dejun ne ofera „combustibilul” de care avem nevoie pentru a incepe o noua zi. Dupa o noapte de somn in care s-a odihnit si nu s-a hranit, organismul nostru are nevoie sa isi refaca nivelurile de energie si cum altfel daca nu prin alimente bogate in vitamine, proteine, grasimi bune (nesaturate din uleiuri vegetale, peste si grasimea din ou bogata in lecitina si vitamina A) si chiar glucide, combustibil de ardere – care sa ii ofere nutrientii necesari? Incearca sa nu sari peste micul dejun, acesta fiind absolut necesar pentru o buna desfasurare a activitatii pe parcursul intregii zile iar daca vrei sa mananci dulce, ce zici de o lingurita de miere sau ciocolata cu un croissant proaspat?

3. Deficiente de micronutrienti

Biochimia este motivul pentru care corpul tau este in viata. Cand nu il hranesti corespunzator si in conformitate cu cerintele nutritionale specifice, organismul nu poate functiona corect si este foarte posibil sa te simti usor obosit si chiar letargic. Unele deficiente nutritive care se vad in mod regulat la pacientii care sufera de oboseala cronica sunt cele de fier, vitamina D, C si de complexul de vitamine B dar si de magneziu, calciu si zinc. Fiecare dintre acesti nutrienti pot fi verificati prin simple analize generale, iar, in cazul unor deficiente, pot fi administrate suplimente alimentare pentru oboseala ca aceste deficiente nutritionale sa fie corectate.

4. Dezechilibre macronutritive

Macronutrientii sunt grasimile, proteinele si carbohidratii, iar tu ai nevoie ca ratiile zilnice din acesti nutrienti sa fie adecvate atat dietei, cat si stilului tau de viata.

Una dintre cele mai comune deficiente de macronutrienti este consumul scazut de grasimi sanatoase. Grasimile sanatoase ajuta la absorbtia vitaminelor solubile in grasimi (vitaminele A, D, E si K) si intretin senzatia de satietate. Surse alimentare ce furnizeaza grasimi sanatoase sunt uleiul din nuca de cocos, avocado, maslinele, nucile sau semintele dar si uleiul/grasimea de peste.

Din punct de vedere biochimic, forma de energie cea mai buna pentru corp si care este arsa cel mai lent este grasimea. Mai mult, creierul este facut din 60% grasime si 25% colesterol, asa ca hranirea acestuia este primul pas in invingerea oboselii. De asemenea, uleiul de peste bogat in acizi grasi omega-3 (in special eicosapentanoic – EPA si docosahexaenoic – DHA), administrat ca supliment pentru oboseala, reprezinta o alternativa rapida si la indemana ta.

5. Consumi de cafea după ora 16

O cafea pe zi pe zi este tonic al sistemului nervos central, reduce riscul bolii Alzheimer, Parkinson, al depresiei si char riscul de boli cardiovasculare sau poate proteja ficatul conform unor studii insa Consumul de cafea in exces nu este sanatos, iar de cele mai multe ori nu faci decat sa iti pacalesti organismul. Consumul unei cantitati mari de cafea poate provoca dureri de cap, afecteaza somnul, accentueaza tensiunea nervoasa si accelereaza bataile inimii. De asemenea, cofeina determina glandele suprarenale sa elibereze cantitati mari de cortizol pentru a stimula suplimentar sistemul nervos central, rezultand stresul. Pana la 3 cafele normale pe zi se pot incadra intr-o limita acceptata, dar acestea trebuie sa fie consumate pana cel tarziu la ora 16. La fel si alte surse de cofeina, ca ceaiul negru sau verde.

 

Coenzima NADH (Nicotinamida Adenin Dinucleotida – forma redusa), cunoscuta si sub numele de Coenzima-1, produsa in anumite cantitati in organism din vitamina B3, ca si Coenzima Q10 este necesara pentru dezvoltarea celulara si pentru producerea de energie la nivel celular (mitocondrial).

Daca suferi de oboseala cronica sau pur si simplu ai nevoie de un impuls de energie, incearca NEURERGIN – produs pentru oboseala care are in compozitie NADH.

Efectele pe care le are Neurergin asupra ta:

  • imbunatateste procesul de producere a energiei la nivelul celulei;
  • stimuleaza producerea de dopamina, noradrenalina si serotonina, esentiale la imbunatatirea performantelor cognitive si la memorie;
  • mareste eficienta activitatii intelectuale si fizice;
  • este implicat direct in procesul de aparare a celulelor;
  • contribuie la functia reparatorie a celulelor care formeaza ADN-ul;
  • faciliteaza regenerarea celulara la nivelul Sistemului Nervos Central, ceea ce inseamna ca celulele traiesc mai mult si, deci, organismul se bucura de o durata de viata mai indelungata;
  • elimina nevoia de a bea cafea – nici cafeaua si nici celelalte bauturi energizante nu imbunatatesc energia celulara, ci forteaza doar secretia adrenalinei din celulele nervoase;
  • mentine mintea limpede si clara pe tot parcursul zilei.

Este suficient un comprimat de NEURERGIN, dimineata, pe stomacul gol, sublingual, ca organismul tau sa isi refaca nivelurile de energie si sa poata functiona corect pe durata intregii zile.

2

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *