Constipatia – solutii naturale

Constipatia este un simptom cu care se confrunta majoritatea omenilor la un moment dat. Potrivit cercetatorilor constipatia este o problema incomoda pentru milioane de oameni, in ciuda eforturilor de prevenire a acesteia. Potrivit studiului se estimeaza faptul ca cele mai multe vizite la medicul de familie se datoreza constipatiei, iar cele mai afectate de acest simptom sunt femeile. Constipatia se manifesta prin: scaune dure, miscare intestinala, balonare, durere abdominala, greata.

Principalele cauze ale aparitiei constipatiei

  • Dieta dezechilibrata: consumul de alimente procesate, zaharul, carbohidratii rafinati, alcoolul, grasimile nesanatoase si aditivii contribuie la aparitia constipatiei
  • Stresul modifica productia de hormoni si neurotransmitatori, care influenteaza direct tensiunea musculara, inflamatia, productia de enzime si buna functionare a sistemului digestiv.
  • Lipsa de miscare: exercitiile fizice ajuta la cresterea fluxului sanguin, intareste muschii din tractul digestiv si ajuta la controlul stresului.
  • Anumite medicamente: antidepresivele, antiacidele, suplimentele de calciu sau fier, anticonvulsivele, narcoticele si diureticele pot provoca constipatie
  • Dezechilibrul in flora intestinala: bacteriile sanatoase (numite si probiotice) care traiesc in tractul gastrointestinal, ajuta la reglarea tranzitului intestinal. De aceea consumul de fibre este atat de important pentru sanatatea tractului digestiv deoarece fibra “prebiotica” ajuta bacteriile probiotice sa prospere.
  • Deficitul de magneziu: magneziul este un electrolit care ajuta la functionarea normala a muschilor. Prea putin magneziu in dieta poate contribui la tensiunea musculara si poate agrava simptomele stresului emotional.
  • Lipsa somnului, jet lag si calatorii

Pentru a scapa de aceasta problema neplacuta specialistii Biosunline va propun cateva remedii naturale:

  • Alimente bogate in fibre – Includeti in alimentatia zilnica alimente fructe: mere, pere, prune, struguri; legume: cartofi dulci, avocado, broccoli, salata verde si seminte de in si chia.
  • Legume cu frunze verzi –Legumele nu contin numai fibre, ele sunt, de asemenea, o bogata sursa de magneziu care pot ajuta la imbunatatirea constipatiei. Deoarece sunt foarte scazute in calorii, si au un continut ridicat de apa si sunt nutritive, ar trebui sa fie consumate zilnic.
  • Prunele si smochinele – Aceste fructe sunt bogate in fibre si au un efect laxatie garantat. Consumate cateva zile consecutive, hidratate in apa va pot ajuta sa scapati de constipatiei, dar, in general, este recomandat sa aveti grija cu consumul de fructele uscate, deoarece contin o cantitate mare de zahar.
  • Menta a fost utilizata de sute de ani la ameliorarea sindromul intestinului iritabil – o afectiune care poate provoca crampe, balonare, gaze, diaree si constipatie.
  • Lichide calde – Lichide calde sau la temperatura camerei, consumate dimineata pe stomacul gol tind sa stimuleze digestia. Incercati un ceai din plante, apa calda infuzata cu lamaie, si cafea in cantitate moderata.
  • Hidratati-va corespunzator. Fibrele ingerate au nevoie de apa pentru a trece prin sistemul digestiv si pentru a forma scaunul. Pentru a preveni constipatia este necesar un aport zilnic de 1,5-2l apa. Apele minerale bogate in magneziu au un efect remarcabil asupra constipatiei.
  • Adaugati in dieta zilnica suplimente natural cu efect laxativ: Chitolax  este o combinatie de trei ingrediente active natural – chitosan, senna si fenicul – pentru stimularea laxatiei si reglarea tranzitului intestinal incetinit.

Alimente care pot agrava constipatia

  • Alimente cu ,,calorii goale “- Alimentele care au o cantitate mare de calorii, dar putine fibre sau substante nutritive, ar trebui reduse sau eliminate din dieta zilnica. Aici includem: branza, chipsurile, produsele de fast-food, inghetata, mezelurile, dulciurile.
  • Alimente prajite- Grasimile care se gasesc in mod obisnuit in alimentele prajite, produsele de fast-food incetinesc tranziul intestinal.
  • Alcoolul – deoarece creste productia de urina si favorizeaza pierderea de lichide, alcoolul este daunator pentru sistemul digestiv si poate provoca constipatia. Pentru a preveni deshidratarea, consumati alcool in cantitati mici pana la moderate si beti multa apa in acelasi timp.
  • Produse lactate pasteurizate – Multe persoane au intoleranta la lactoza si pot deveni constipate din cauza consumului excesiv de produse lactate.
  • Cofeina – Cofeina are diferite efecte asupra digestiei in functie de fiecare persoana in parte. Pentru unii, cofeina poate provoca cresterea productiei de urina si, uneori, agrava senzatia de anxietate si constipatie. In schimb pentru alte persoane, ajuta la imbunatatirea tranzitului intestinal prin stimularea contractiilor musculare. In orice caz, este recomandat sa beti cafea in mod moderat. De asemenea, consumati suficiente lichide hidratante pe parcursul zilei pentru a compensa deshidratarea de la pierderea de lichide.