Memorie scazuta – cum sa imbunatatim natural memoria

memorie

Memorie scazuta si va asteapta o perioada de efort intelectual sustinut? Sesiune sau va aflati intr-o etapa importanta a carierei , in care vi se pare ca nu puteti retine nimic, uitati numele partenerilor, intalnirile programate, nu retineti suficient de bine toate informatiile despre care stiti ca o sa va fie de folos? Din fericire, exista o serie de remedii naturale pentru o mai buna memorie.

Pentru memorie de nota 10 consumati mai multe migdale si anghinare

Migdalele nu sunt doar o gustare excelenta, ce ajuta la scaderea kilogramelor, ci si o sursa de acizi grasi omega-3, responsabili si cu imbunatatirea  memoriei. In acelasi timp, migdalele sunt bogate in antioxidanti, ce combat radicalii liberi si impiedica oxidarea tesuturilor .Un alt nutrient important din migdale este vitamina B6, care contribuie la metabolizarea proteinelor necesare pentru buna functionare a sistemului nervos.

Un alt remediu naturist recomandat pentru imbunatatirea memoriei în perioada examenelor sau in perioadele de efort intelectual intens este anghinarea. Aceasta poate fi consumata sub forma de tinctura sau adaugata in diverse mancaruri.

Ceaiul de rozmarin – un boost pentru memorie

Studiile arata ca rozmarinul stimuleaza memoria si capacitatea de invatare. Acesta poate fi consumat fie adaugat in mancare, fie sub forma de ceai – caz in care puteti beneficia din plin de potentialul sau.

Ginkgo Biloba

Gingko biloba este una dintre cele mai vechi specii de copaci si a fost folosita in medicina chineza timp de milenii. Fiind una dintre cele mai intens studiate plante medicinale, Gingko biloba s-a dovedit ca imbunatateste circulația periferica si cerebrala, memoria si capacitatea de concentrare. Frunzele de ginkgo contin o serie de compusi fenolici precum: flavonoidele si terpenoidele despre care se spune ca au proprietati antioxidante. Produsul cu Ginkgo biloba – extractul standardizat  in combinatie cu lectina, il gasiti aici, la pret de producator.

Ginseng

Preparatele pe baza de ginseng sunt un foarte bun stimulent al creierului, fiind recomandat celor care depun activitate mentala intensa. Au o actiune benefica asupra memoriei si intarzie procesul de imbatranire a celulelor neuronale.

Bacopa Monnieri

Este o planta indiana frecvent utilizata în medicina ayurvedica, despre care specialistii spun ca bacopa imbunatateste memoria, capacitatea de concentrare si invatare. Acest lucru se datoreaza faptului ca bacozidele, care sunt constituenti chimici ai plantei, protejeaza functiile sinaptice ale nervilor. Aceste functii sinaptice primesc si trimit impulsuri nervoase, care pot degenera odata cu varsta. Extractul standardizat de bacopa monnieri sub forma de extract standardizat il gasiti in produsul Memo Ginkgo Forte, in combinatie unica cu alte ingrediente recunoscute pentru actiunea benefica asupra sistemului nervos.

Nu sariti peste micul dejun

Sunteti tentati sa sariti peste micul dejun? Studiile au constatat ca micul dejun poate imbunatati memoria si atentia pe termen scurt. Persoanele care obisnuiesc sa manance dimineata tind sa aiba performante mai bune decat cei care nu o fac. Alimentele recomandate pentru micul dejun sunt: fibrele, produsele lactate si fructele. Este important sa nu mancati prea mult, deoarece un mic dejun caloric poate sa incetineasca puterea de concentrare.

Adaugati in dieta saptamanala pestele

Pestele este o sursa bogata de proteine si un stimulent important pentru creier, bogat in acizi grasi omega-3, esentiali pentru sanatatea creierului. Aceste grasimi sanatoase au o putere uimitoare asupra celulelor nervoase,  jucand un rol vital in imbunatatirea memoriei, mai ales pe masura ce imbatranim.

Pentru sanatatea creierului si a inimii, mancati doua portii de peste saptamanal.

Adaugati in dieta zilnica ciocolata neagra si nuci

Nucile sunt alimente ideale pentru creier, datorita combinatiei de vitamine, magneziu, acizi grasi Omega 3. De asemenea nucile contin cantitati importante de polifenoli, antioxidanti puternici care reduc efectele negative ale radicalilor liberi. Ciocolata neagra pe langa proprietatile antioxidante puternice,  contine stimulente naturale precum cofeina, care pot spori concentrarea.

Bucurati-va de o jumatate de cana de nuci si ciocolata neagra pentru a obtine toate beneficiile de care aveti nevoie cu un minim de calorii, grasimi sau zahar.

Nu uitati de avocado si cereale integrale

Fiecare organ din corpul nostru depinde de fluxul sanguin, în special  inima si creierul. O dieta bogata in cereale integrale si fructe, cum ar fi avocado, poate reduce riscul bolilor de inima si scadea colesterolul rau. Aceste alimente reduc riscul de acumulare a grasimii in sange si sustin circulatia.  O circulatie sanguina buna faciliteaza transportul oxigenului catre celulele cerebrale.

Cerealele integrale, precum  ovazul, painea integrala sau orezul brun, influenteaza pozitiv si functiile creierului. Ele protejeaza organismul de afectiunile cardiace, deci imbunatatesc circulatia sangelui, necesara tuturor organelor corpului, inclusiv creierului.

Beneficiile unei diete sanatoase

Poate suna trist, dar este adevarat: daca dieta ta nu are suficiente substante nutritive esentiale, ea iti poate afecta capacitatea de concentrare. Mancarea in exces sau o alimentatie insuficienta poate scadea abilitatea de a-ti aminti. O masa grea va poate face sa va simtiti obositi, in timp ce o masa cu putine calorii pot duce la distragerea activitatilor.

Sfatul specialistilor – Cum sa te pregatesti pentru perioadele de efort intelectual intens

Incepeti ziua cu un suc de fructe 100% natural, o ceasca de cafea sau un bol de cereale integrale. Pentru masa de pranz optati pentru peste: pastrav sau somon.

In plus, pe langa o alimentatie sanatoasa, specialistii recomanda:

  • sa dormiti bine
  • sa va hidratati;
  • sa faceti exercitii fizice;
  • sa meditati.