gustari sanatoase pe care le puteti pregati la birou

gustari sanatoase

Zilele la birou sunt lungi, iar senzatia de foame apare in cele mai neplacute momente. In cazul in care simtiti nevoia sa mancati ceva la cateva ore dupa ce ati luat micul dejun, este important sa luati o gustare sanatoasa. Gustarile cu grasimi sanatoase, proteinele usoare, fibrele in cantitati potrivite va pot mentine energic si focalizat intreaga zi. In plus, pot contribui la pierderea in greutate.

Dar stim cu totii ca optiunile de gustari nesanatoase sunt la tot pasul si nu sunt intotdeauna cea mai buna solutie pentru a va potoli foamea. Uitati de bomboane, chipsuri, biscuiti si preparati-va la birou gustari sanatoase.

In cele ce urmeaza, va propunem 10 gustari sanatoase pe care le puteti pregati la birou:

  1. Mini sandwich-uri cu banana si unt de migdale. Aceste gustari sunt la indemna oricui, se prepara rapid, atat acasa cat si la birou. Bananele sunt bogate in: fibre, potasiu si vitaminele C si B6. Untul contine grasimi monosaturate sanatoase, fibre si vitamina E. Folositi unt de migdale de inalta calitate, fara indulcitori adaugati. Combinati aceste doua ingrediente si veti obtine o gustare delicioasa si sanatoasa.
  1. Crackers (biscuiti crocanti) de orez, cu susan si avocado. Aceasta gustare reprezinta o modalitate excelenta de a va potoli foamea. Bogat in vitamine si minerale, dar si in grasimi sanatoase, fructul de avocado este benefic pentru organism. Avocado contine numeroase vitamine si minerale, printre care: potasiu, acid folic, vitaminele: A, B, D, E si K, dar si fitonutrienti, toate acestea contribuind la prevenirea bolilor cronice.
  1. Mix de fructe de goji, migdale si crema de cacao. Daca in tonomatul de la birou nu gasiti fructe de goji, merita sa mergeti pana la cel mai apropiat magazin pentru a va cumpara. Studiile arata ca goji pot ridica nivelul de energie, reducand in acelasi timp oboseala si stresul. De asemenea, fructele de goji pot imbunatati sanatatea ochilor si reduce daunele provocate de radiatiile UV. Adaugati crema de cacao, migdale si goji, amestecati bine si astfel veti obtine o gustare sanatoasa, cu un continut scazut de calorii.
  1. Popcorn cu sos Sriracha. Sriracha este un sos iute, preparat dintr-o pasta de ardei iute, otet, usturoi, zahar si sare. Acest sos poate contribui la reducerea poftei de mancare si ajuta la pierderea in greutate. Popcornul este un aliment bogat in fibre si antioxidanti, in plus este slab in calorii si nu contine grasimi.
  1. Mango stropit cu chili, lamaie si sare. Mango este unul dintre fructele exotice, cunoscut si apreciat pentru proprietatile sale. Mango este un super fruct ce contine multa vitamina E, vitaminele C, B6 si K si multe minerale, precum: potasiu, magneziu, seleniu, fosfor, zinc si fier, multi aminoacizi si numerosi antioxidanti. Adaugati peste mango: chili, putina lamaie si sare, pentru a obtine niste gustari sanatoase care va pot potoli foamea si va pot ajuta sa pierdeti in greutate, chiar daca toata ziua stati la birou.
  1. Bautura pe baza de Matcha (praf de ceai verde japonez), cu lapte de migdale si miere. Pentru a prepara aceasta bautura simpla, cu efect antioxidant, nu aveti nevoie de nici un echipament fantezist, ci doar de o furculita cu ajutorul careia sa amestecati ingredientele. Matcha este bogata in: antioxidanti, vitaminele A, complexul B, C, E si K, cu beneficii uluitoare pentru sanatate.
  1. Capsune invelite in ciocolata. Credeti sau nu, ciocolata poate fi parte din dieta. Un studiu din 2006, publicat in Jurnalul Asociatiei Medicale Americane, a aratat ca ciocolata neagra poate duce la scaderea efectiva a tensiunii arteriale. Cheia este limitarea portiei si utilizarea de ciocolata cu un procentaj ridicat de cacao. Capsunele sunt o sursa excelenta de vitamina C, avand un efect antioxidant puternic.
  1. Edamame (pastai tinere de soia) cu susan. Boabele de edamame sunt bogate in: proteine, grasimi sanatoase si fibre, contin vitaminele: B, C si E. Ele sunt, de asemenea, o sursa bogata de minerale, precum: calciu, fier, mangan, fosfor, magneziu si cupru. Sunt bogate si in antioxidanti, care protejeaza organismul de efectele radicalilor liberi. Aceasta gustare este usor de preparat, trebuie doar sa indepartati edamamele de pastai si sa le presarati cu seminte de susan.
  1. Parmezan si curmale. Cu totii mai avem momente cand simtim nevoia sa mancam ceva dulce. Curmalele sunt cele mai indicate pentru a satisface pofta de dulce. Acestea sunt considerate surse sanatoase de zaharuri naturale, sunt bogate in proteine, fibre, vitaminele B1, B2, B3 si B5 dar si vitaminele A, E si C. Curmalele mai contin: fibre, potasiu, calciu, mangan, fosfor, cupru, seleniu, si magneziu. Va recomandam sa consumati aceste gustari sanatoase impreuna cu parmezan, pentru a obtine un gust nemaipomenit.
  1. Felii de avocado invelite in Nori (alge marine folosite la prepararea rulourilor de sushi). Aceasta gustare este delicioasa. Algele contin vitamine si minerale, inclusiv: iod, magneziu, calciu, sodiu, fier și acid folic. De asemenea, algele sunt bogate in: fibre, zinc, cupru si seleniu. Fructele de avocado sunt o sursa bogata de acizi grasi esentiali. Un fruct de avocado contine in jur de 22,5 grame de grasimi, dintre care doua treimi sunt mononesaturate (benefice sanatatii).

Pentru un  stil de viata sanatos, nu uitati ca si gustarile au un rol important. Gustarile sanatoase ne asigura un plus de nutrienti si energie pentru restul zilei. Pentru mai multe sfaturi si formatii despre sanatate urmariti site-ul nostru click aici.